top of page

Zet ook in op je klanten

Customer Experience (CX) verwijst naar de totale perceptie die klanten hebben van een merk. Het omvat zowel directe interacties, zoals een aankoop of klantenservicegesprek, als indirecte indrukken, zoals social media posts en merkimago.

Belang van Customer Experience

Een sterke Customer Experience heeft directe invloed op:

  1. Klantenbinding: Tevreden klanten blijven langer trouw aan een merk.

  2. Merkimago: Positieve ervaringen dragen bij aan een sterker imago.

  3. Aanbevelingen: Klanten die een goede ervaring hebben, zijn eerder geneigd een merk aan te bevelen.

  4. Groei: Onderzoek toont aan dat bedrijven met een goede CX hogere winstmarges realiseren.

 

Customer Experience is een cruciale factor voor zakelijk succes. Door klanten centraal te stellen, een emotionele connectie te creëren en innovatieve technologieën te omarmen, kunnen bedrijven niet alleen aan verwachtingen voldoen, maar deze ook overtreffen. 

 

Ontdek hier onze klantbevraging of daag ons uit:

Waarom Everybody Happy?

Luisteren naar wat écht leeft

Positief en empathisch

Kritisch en resultaatgericht

Concrete en realistische actiepunten

✅ Samenwerking met experts

Meetbaar effect

CEX  👀

Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) gaan hand in hand. CX draait om hoe klanten een bedrijf ervaren, terwijl EX gaat over de werkervaring van medewerkers. En wat blijkt? Bedrijven met een sterke klantbeleving hebben ook veel meer tevreden personeel. 

 

Uit een onderzoek van Forbes blijkt dat werknemers van bedrijven met een sterke klantbeleving 1,5 keer meer betrokken zijn. Met andere woorden, maar liefst 79% van de medewerkers in die bedrijven is zeer betrokken. In bedrijven met een gemiddelde of lage klantbeleving is dat maar 49%.

 

Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten en omgekeerd. Daarom is een combinatie van inzetten op CX & EX altijd goed!

bottom of page