top of page

De Graviteit Case: de bedrijfscultuur in co-creatie onder woorden brengen

Graviteit, een creatief communicatiebureau, onderscheidt zich met een vriendschappelijke vibe waardoor ze dicht bij de klant staan en zorgen voor unieke resultaten. Tijdens onze workshop in een spontane en losse sfeer werd de kern van de bedrijfscultuur blootgelegd, met als doel de unieke waarde van Graviteit te definiëren en verder uit te bouwen.


De uitdaging

Graviteit gaat projecten aan binnen alle sectoren, waarbij hun open en persoonlijke stijl klanten keer op keer weet te verrassen. Toch waren ze op zoek naar antwoorden op specifieke vragen:


  1. Wat maakt Graviteit Uniek?

    Dat ze creatief zijn, da’s zeker! Maar creativiteit is tegenwoordig vooral een buzzword. Wat onderscheidt hen van andere communicatiebureau’s?


  1. Wat is de bedrijfscultuur van Graviteit?

    Het team voelt aan wat er leeft op de werkvloer en die vibe is best aangenaam. Toch is het moeilijk om de sfeer die er leeft onder woorden te brengen, waar iedereen zich kan in vinden.


  2. Welk gedrag past bij die cultuur?

    Als groeiende scale-up kwam de vraag om duidelijke richtlijnen te bieden voor het gewenste gedrag binnen het team en naar klanten toe. Ines en Frank, de zaakvoerders van Graviteit, wilden dit proces niet als een top-down benadering laten overkomen. Daarom besloten ze beroep te doen op ons om hun hele team actief te betrekken bij het vormgeven van deze richtlijnen.


De aanpak

Sta je voor een soortgelijke uitdaging en wil je ook hetzelfde resultaat? Neem contact met ons op en we doen het graag uit de doeken.


Het resultaat

De workshop resulteerde in een sterke bedrijfscultuur die men nu onder woorden kan brengen, met een heldere set van gedragsrichtlijnen, waarmee het team nóg efficiënter en hechter samenwerkt.

✅ Een team dat zich betrokken voelt in de strategie en aanpak van Graviteit.

✅ Handvaten om verder te werken aan de positionering van Graviteit in de (werkgevers)markt.


Graviteit over onze samenwerking

"Wout en Mona van Everybody Happy gaven aan het Graviteitteam een workshop rond bedrijfscultuur en waarden die er "boenk" op was. Ze stelden iedereen op hun gemak, er was een losse en open sfeer.


Alle collega's werden nauw betrokken en interactie stond voorop. Daardoor voelde iedereen zich gehoord en kwamen we tot inzichten waar elk teamlid achter stond. Het voelde echt als een teameffort, gestuurd door Everybody Happy.


Het resultaat? Een frisse kijk op waar onze zaak voor staat, samengevat in termen die écht bij ons passen en die wegblijven van clichés.


Merci Wout en Mona om iets naar boven te brengen dat er binnen ons team ergens zat, maar dat we zonder jullie niet onder woorden konden brengen!"


Ines Maroye, zaakvoerder Graviteit



Everybody Happy - medewerkerstevredenheid en klantentevredenheid-4319.jpg

nieuws & cases

we make you happy!

bottom of page