top of page

Optiek Sonck: indrukwekkende resultaten uit de eerste klantbevraging ooit

Optiek Sonck is een vertrouwde naam in Lokeren en omstreken. Elke dag opnieuw gaan ze met hart en ziel op zoek naar collecties en exclusieve merken die verrassen, meerwaarde bieden en kwaliteit & draagcomfort combineren. Het doel? Elke klant helpen de perfecte match te vinden.


De uitdaging

Na meer dan 50 jaar van succesvolle werking en een overname van vader op zoon, besloten Els en Christian Sonck, de huidige zaakvoerders, om de tevredenheid van hun klanten te meten. Hoewel ze aanvankelijk twijfelden, omdat ze bang waren voor mogelijke negatieve reacties, kozen ze er toch voor om in zee te gaan met Everybody Happy.


Samen gingen we op zoek naar antwoorden op vragen zoals:


  1. Hoe beoordelen klanten onze service en dienstverlening?

  2. Hebben onze sponsoracties in de gemeenschap een positieve impact?

  3. Waarom kiezen klanten voor ons?

  4. Wat is onze graad van ambassadeurschap (NPS)?

  5. Welke verbeteringen kunnen we doorvoeren om aan de verwachtingen te blijven voldoen?


De aanpak


We ontwikkelden in overleg met Els en Christian een gebruiksvriendelijke vragenlijst die klanten op een creatieve manier in slechts enkele minuten konden invullen. Hierbij legden we de focus op het verzamelen van inzichten die zowel de sterke punten van de zaak benadrukten als concrete verbeterpunten blootlegden.


De enquête werd uitgestuurd naar klanten die de afgelopen vier jaar een aankoop deden bij Optiek Sonck. Door het stellen van gerichte vragen konden we duidelijk in kaart brengen hoe klanten de zaak ervaren en welke aanpassingen gewenst zijn.


Wil je ook een klantbevraging op maat? Neem gerust contact met ons op en ontdek onze creatieve en persoonlijke aanpak.


Het resultaat

De klantbevraging heeft waardevolle inzichten opgeleverd die de basis vormen voor verdere groei. Uit de resultaten bleek dat Optiek Sonck kan rekenen op hoge klanttevredenheid en sterk ambassadeurschap – klanten bevelen de zaak graag aan bij vrienden en familie. Daarnaast kwamen er concrete verbeterpunten naar voren op het vlak van assortiment, service, en innovatie.


Met deze inzichten kan Optiek Sonck doelgericht werken aan het optimaliseren van hun aanbod en service, terwijl ze hun reputatie als toonaangevende opticien in Lokeren verder versterken. Bovendien geeft de positieve feedback een enorme boost aan de medewerkers, die hun inzet en passie gewaardeerd zien door de klanten.


Neem een kijkje op hun instagram pagina:




Optiek Sonck over onze samenwerking

"Zeer aangename, efficiënte, correcte samenwerking. Ook de creativiteit staat op een zeer hoog niveau. Heel professioneel in de communicatie en facturatie. Topteam!"


Els & Christian Sonck, zaakvoerder.  



Everybody Happy - medewerkerstevredenheid en klantentevredenheid-4319.jpg

nieuws & cases

we make you happy!

bottom of page