Zet in op het geluk van je klanten
Het wordt te vaak onderschat maar investeren in gelukkige klanten kan heel wat opleveren. Zowel je bestaande klanten tevreden houden als je bedrijf goed weten te positioneren om nieuwe klanten aan te trekken is meer dan ooit belangrijk.
Ken jij jouw klanten écht? En kennen zij jou? Weten ze waar je als bedrijf voor staat? Veel te vaak nemen we beslissingen ‘op gevoel’ als het om klanten gaat. Eerlijk zijn tegen jezelf en met een kritische blik kijken naar wie je als bedrijf bent voor je klanten, vergt lef. Maar het is essentieel om te groeien. Samen met bedrijven brengen we hier verandering in. Hieronder kan je lezen hoe we dat precies doen.
De Happy Scan & het Happy Plan
Om te weten wat er speelt in jouw bedrijf starten we met onze Happy Scan, een waardevolle diepte-analyse waarin we de verschillende aspecten van tevredenheid bij je klanten bevragen.
Dit is de eerste en meteen ook de meest cruciale stap in het proces naar meer klantbetrokkenheid. De Happy Scan geeft meer inzicht in hoe werknemers zich voelen, maar ook in de sterktes en de pijnpunten van je bedrijf. Met al die informatie kan je beginnen bouwen aan een sterke, loyale klantenbasis.
Met de resultaten stellen we een strategisch plan op dat zowel quick-wins omvat die je snel kan doorvoeren, als structurele maatregelen op lange termijn.
"Niet de zoveelste NPS- of tevredenheidsenquête maar een diepgaande analyse van jouw bedrijf en klanten"
Kwalitatieve input
✅ Uitgebreide vragenlijst met input van zowel je klanten, management, medewerkers en leveranciers
✅ We zoeken naar oplossingen samen met je klanten aan de hand van focusgroepen
Kwalitatieve output
➡️ Rapport met datasegmenten
➡️ Je kent je pijnpunten en je sterktes
➡️ Concreet en realistisch prioriteitenplan
Wat na de analyse en het plan?
De keuze is volledig aan jou! Je kan perfect zelf aan de slag met de quick-wins en prioriteiten. Je krijgt alle nodige tools om je op weg te helpen. Of we blijven aan boord en begeleiden je bij de implementatie van het plan, van begin tot eind. Ontdek alle mogelijkheden tijdens een kennismakend gesprek.
CX 🤝 EX
Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) gaan hand in hand. CX draait om hoe klanten een bedrijf ervaren, terwijl EX gaat over de werkervaring van medewerkers. En wat blijkt? Bedrijven met een sterke klantbeleving hebben ook veel blijer personeel.
Uit een onderzoek van Forbes blijkt dat werknemers van bedrijven met een sterke klantbeleving 1,5 keer meer betrokken zijn. Met andere woorden, maar liefst 79% van de medewerkers in die bedrijven is zeer betrokken. In bedrijven met een gemiddelde of lage klantbeleving is dat maar 49%.
Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten en omgekeerd. Daarom zetten wij altijd in op zowel CX als EX.
Wat je bij ons niet zal vinden: zweverig gedoe en nutteloze opleidingen.
Wat dan wel? Twee doeners die je van A-Z begeleiden met de nodige prioriteiten.