EX-strategie
Een sterke Employee Experience (EX)-strategie is niet alleen iets wat je in gang zet bij het aannemen van medewerkers. Het gaat verder dan een aantrekkelijk onboarding-programma of leuke extra's op de werkvloer. Een doordachte EX-aanpak omvat élke stap in de employee lifecycle, van het eerste contact als potentiële kandidaat tot de laatste dag als ambassadeur van jouw organisatie.
Je EX-aanpak moet voelbaar zijn in elke fase van de lifecycle
We helpen je graag met het uitbouwen van je Employee Experience strategie.
Waarom is een EX-Strategie belangrijk voor je bedrijf?
1. Hogere productiviteit
Tevreden medewerkers zijn productiever en zullen betere prestaties neerzetten.
2. Lagere uitstroom
Een sterke EX-strategie vermindert verloop waardoor je waardevolle expertise behoudt
3. Betere klantbeleving
Medewerkers die zich gewaardeerd voelen, stralen dit uit naar klanten.
4. Concurrentievoordeeel
Organisaties met een uitstekende EX trekken makkelijker nieuw talent aan.
Je EX-aanpak moet voelbaar zijn in elke fase van de lifecycle
Een EX-strategie of ook wel Employee Experience-strategie, is een doelgerichte aanpak om een positieve en inspirerende werkervaring te bieden aan huidige en toekomstige medewerkers.